Chcesz mieć pewność, że Twoje szczepienie zostało prawidłowo odnotowane w systemie? Jakie – oprócz papierowych zaświadczeń – są obecnie dostępne? I czy otrzymasz je już po pierwszej dawce szczepionki? Tego wszystkiego dowiesz się z naszego poradnika!
Informacja o przebytym szczepieniu przeciw Covid-19 jest wprowadzana na bieżąco do e-karty szczepień w systemie e-zdrowie, czyli widzi ją Twój lekarz podstawowej opieki zdrowotnej.
Jest kilka miejsc, gdzie znajdziesz potwierdzenie przyjęcia szczepionki. Już podanie jej pierwszej dawki zostanie odnotowane na Twoim Internetowym Koncie Pacjenta, m.in. nazwa preparatu i data jego wstrzyknięcia.
W punkcje szczepień oraz na IKP możesz wydrukować taki dokument wraz z kodem QR, który zostaje wygenerowany po przyjęciu drugiej dawki. Może się zdarzyć, że w przyszłości ktoś Cię poprosi o jego okazanie po to, by sprawdzić aplikacją Zaszczepieni, czy jest ważny.
- Pamiętaj, że kod QR z potwierdzeniem wystawiany jest po otrzymaniu pełnej dawki szczepienia.
- Kod jest dostępny po wprowadzeniu informacji do systemu e-zdrowie przez pracowników przychodni, w której Cię zaszczepiono.
- Przed dodaniem kodu do aplikacji mObywatel upewnij się, że informacja o Twoim szczepieniu została wprowadzona do Internetowego Konta Pacjenta.
- W przypadku wątpliwości lub pytań zadzwoń pod numer 19 457 lub wyślij maila na adres ikp-pomoc@cez.gov.pl
1. Upewnij się, że informacja o Twoim szczepieniu została wprowadzona do Internetowego Konta Pacjenta (do systemu e-zdrowie - P1 - przez pracownika przychodni).
2. Pobierz lub zaktualizuj aplikację mObywatel do najnowszej wersji:
Android: aplikacja mObywatel 2.9.0 (18.100) lub nowsza
iOS: aplikacja mObywatel 2.2.0 (442) lub nowsza
3. Uruchom aplikację mObywatel
1. Na głównym ekranie aplikacji mObywatel wybierz Dodaj dokument (lub Dodaj swój pierwszy dokument - jeśli korzystasz z aplikacji pierwszy raz).
2. Z listy dokumentów wybierz Szczepienie Covid-19.
3. Zapoznaj się z regulaminem usługi i zaakceptuj go, następnie wybierz Dalej
4. Korzystasz z mObywatela po raz pierwszy?
Tak: potwierdź swoje dane korzystając z Profilu Zaufanego lub innej metody identyfikacji.
Nie: przejdź do kolejnego punktu.
- Sprawdź, czy kod QR poświadczający szczepienie wyświetla się prawidłowo.
- Twój kod ma określoną datę ważności. Po upływie wskazanego czasu pobierz nowy kod wybierając przycisk Odśwież.
Skorzystaj z aplikacji Zaszczepieni - wydanej przez Centrum e-Zdrowia (Ministerstwo Zdrowia).
Źródło: pacjent.gov.pl