Sobotnia odsłona 16. Wyścigu Górskiego Limanowa - Przełęcz pod Ostrą była przede wszystkim 7. Rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski Dla zawodników klasyfikowanych w 7 Rundzie FIA EHC - Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich był to dzień treningowy. Sobota należała do klasyfikowanego zarówno w GSMP jak i FIA EHC ubiegłorocznego mistrza Polski, Grzegorza Rożalskiego (Mitsubishi Lancer), który był najszybszym kierowcą zarówno w dwóch treningach, jak i dwóch podjazdach wyścigowych GSMP.

Zawody odbyły się przy pięknej, słonecznej pogodzie, choć jeszcze dzień wcześniej wszyscy z lekkim niepokojem patrzyli w niebo i prognozy pogody.

Awaria eliminuje mistrza

Na starcie pierwszego porannego podjazdu treningowego pojawiło się 115 kierowców, jako pierwszy linię startową przeciął Jan Kościuszko, dawny wicemistrz Europy (BMW 2002 Ti), klasyfikowany w kategorii historycznej. 

Już podczas rozpoczynającego zawody podjazdu poważna awaria techniczna wyeliminowała aktualnego lidera klasyfikacji generalnej GSMP Sebastiana Steca. Ford Fiesta wrócił do parku serwisowego na lawecie, a ekipa techniczna udała się po nowy silnik, czwarty w tym sezonie.

Drugi podjazd treningowy to czerwona flaga zatrzymująca podjazd; przyczyną była awaria innego faworyta zawodów, Ronnie Bratschiego, Szwajcara jeżdżącego w barwach Czech. Utylizacja oleju, który wylał się z uszkodzonego Mitsubishi Lancera, spowodowała dłuższą przerwę w przebiegu podjazdu.

Mistrz limanowskich wyścigów

W obu przedpołudniowych podjazdach najszybszym kierowcą w całej stawce był siedmiokrotny zwycięzca limanowskich wyścigów, Christian Merli, jeżdżący bolidem Nova Proto NP01. Za plecami utytułowanego Włocha lokowali się Hiszpan Joseba Iraola Lanzagorta ( Nova NP01) i debiutujący w polskiej rundzie FIA EHC Francuz Kevin Petit ( Nova Proto NP01).

Po południu kierowców GSMP czekały dwa podjazdy wyścigowe, będące kolejnymi treningami dla mistrzostw Europy. W obu znów najszybciej, w tej samej kolejności co rano, uplasowała się pierwsza trójka.

Rożalski najszybszy

W klasyfikacji mistrzostw Polski oba podjazdy najszybciej pokonał Rożalski, bijąc z czasem 2:04,215 o 0:0102 sekundy pokonał swój własny rekord trasy dla samochodów Kategorii 1 (pojazdy z nadwoziem zamkniętym).  

W pierwszym podjeździe wyścigowym na miejscu drugim sklasyfikowano Roberta Sługockiego (Mitsubishi Lancer), trzeci czas zanotował Karol Krupa (Skoda Fabia CT)

W drugim podjeździe kolejność nieco się zmieniła, tym razem Krupa był szybszy od Sługockiego o 1,6 sekundy. 

W ostatecznych wynikach 7. Rundy GSMO w Kat. 1, pierwsze miejsce zajął Grzegorz Rożalski, z czasem 4:10,535 i średnią prędkością 158 km/h. Drugie miejsce przypadło Robertowi Sługockiemu, który zaliczył czas 4:20,944. Na najniższym stopniu podium stanął Karol Krupa (4:23,982). Dla porównania: Christian Merli pokonywał swoim bolidem liczącą 5493 metry trasę o ok. 8-9 sekund szybciej w każdym podjeździe niż konkurenci jeżdżący samochodami.

Drugi podjazd wyścigowy GSMP znacznie się przeciągnął po groźnie wyglądającej kraksie Grzegorza Kluzy (Renault Clio). Zawodnika przewieziono na badania kontrolne do limanowskiego szpitala, na szczęście obrażania kierowcy z Wieliczki okazały się nieznaczne.

W Kategorii Narodowej, w której klasyfikowane są samochody z utraconą homologacją międzynarodową, na najwyższym stopniu podium stanął jeżdżący cross carem Speedcar Wonder Teodor Kocur, wyprzedzając Cezarego Turka (Renault Megane RS) i Krzysztofa Kurasza (Honda Civic). 

Wśród aut historycznych zwyciężył Marcin Przybyszewski (Honda Integra), drugi był Arkadiusz Borczyk (Honda Civic CTi), a trzeci reprezentujący organizujący wyścig Auto Moto Klub Limanowa Adam Garbacz ( Honda Civic EK4 rallye). 

Puchar Pań powędrował do liderki tej klasyfikacji, Natalii Kluzy (Renault Clio RS III).

Niedzielne ściganie

Niedziela przyniesie najważniejsze w sezonie ściganie; po jednym podjeździe treningowym rozegrane zostaną dwa wyścigowe, po których poznamy najszybszych kierowców 7. Rundy FIA EHC.

Tak wyglądał niedzielny start:

Zawody na bieżąco można obserwować poprzez oficjalną stronę wyścigu www.wysciggorski.pl, z której będzie można przejść m.in. na specjalny kanał YouTube, wyścigowe Race Radio które działać będzie na częstotliwości 90,8 FM. Wyniki na żywo są dostępne na stronie wyniki-online.pl.