Sezon przeziębieniowy trwa w najlepsze. Kaszlemy, męczy nas katar i ogólne osłabienie. Jak chronić się przed infekcjami o tej porze roku?

zdj. ilustracyjne /Pixabay

W tym sezonie jesteśmy narażeni na typowe przeziębienia (które nawet nieleczone powinny ustąpić po tygodniu) oraz na różne rodzaje grypy (w tym przypadku bardzo groźne są powikłania).

  • Chorujemy bo: ubieramy się za ciepło lub za zimno, zarażają nas ludzie w pracy, szkole lub środkach komunikacji

  • Zarażamy bo: podajemy ludziom tę dłoń, którą zakrywaliśmy usta przy kaszlu, używamy kilka razy tej samej chusteczki, a zamiast wziąć od lekarza zwolnienie i leżeć w łóżku - chodzimy do pracy

  • Podstawa to zdrowy tryb życia:  6-7 godzin snu, prawidłowe odżywianie, czyli 5 posiłków dziennie, więcej warzyw, niż mięsa i wędlin oraz aktywność fizyczna - przynajmniej trzy razy w tygodniu po 20-30 minut ćwiczeń. I przede wszystkim - szczepienia

  • Witamina C lub sok z malin nie uchronią nas przed chorobą, ale sprawią, że przejdziemy ją łagodniej

  • W sezonie przeziębieniowym warto ograniczyć przebywanie w zatłoczonych pomieszczeniach, zasłaniać usta przy kaszlu i kichaniu oraz dokładnie myć ręce i używać chusteczek jednorazowych

  • Dietetycy podpowiadają: kiszonki, kefiry i maślanki, a także ryby, które mają kwasy Omega3 - to podniesie naszą odporność

  • Warto stosować "naturalne antybiotyki", czyli czosnek i cebulę. Żeby się rozgrzać do napojów dodajmy  cynamon, kardamon, goździki lub imbir

    (ks, mc)