Jak się okazuje awokado dodane do posiłku w zamian kromki białego pieczywa, pozwala utrzymać uczucie sytości na dłużej, co z kolei może przyczynić się do utraty wagi u osób z nadwagą lub zmagających się z otyłością.

awokado /Pixabay

Awokado (awokado Hass) jest wyjątkowym owocem, który zawiera w swoim składzie jednocześnie zawiera tłuszcze jak i błonnik pokarmowy. Jest także przyjazne cukrzykom, ponieważ w odróżnieniu do makaronu, ryżu czy pieczywa, nie zawiera cukrów.

Wyniki badania opublikowanego w czasopiśmie Nutrients, sugerują, że śniadanie wzbogacone o świeże awokado, przyczynia się do zmniejszania uczucia głodu, a co więcej, zwiększa uczucie sytości 6h po spożytym posiłku u osób z nadwagą i otyłością.

Jak się okazuje zastąpienie węglowodanów (w tym przypadku białego pieczywa), tłuszczami i błonnikiem pokarmowym pochodzącym z awokado, bez zmiany kaloryczności posiłku, zwiększa uczucie sytości 6h po jego spożyciu. 

Dodanie całego, średniego awokado do śniadania*:

·       Znacznie zmniejsza apetyt

·       Zwiększa uczucie sytości

·       Poprawia satysfakcję ze spożytego posiłku

·       Zmniejsza poziom insuliny (o 31%!) we krwi 4h po posiłku (w odróżnieniu od śniadania bogatego w węglowodany i cukry).

*Wartość kaloryczna: około 610-650 kcal.

Opracowanie: