Dodawany do mięs, wędlin, jaj, nieodzowny składnik ćwikły. Chrzanu nie może zabraknąć na wielkanocnym stole. Dlaczego warto go jeść także na co dzień?

Pyszny wielkanocny chrzan. W trzech odsłonach

Idealny do jajek, wędlin i pieczeni. Chrzanu na stole wielkanocnym nie może zabraknąć! Ten domowy, świeżo starty, smakuje najlepiej! I możemy przygotować go z dodatkami. Jakimi? Oto propozycje. czytaj więcej

Chrzan, nazywany często słowiańskim żeń-szeniem, to naturalny antybiotyk. Warto spożywać go przy przeziębieniu czy stanie zapalnym dróg oddechowych - ma bowiem działanie antywirusowe i bakteriobójcze. 

Chrzan warto dodawać do ciężkostrawnych potraw - wspomaga działanie soków trawiennych i pozytywnie wpływa na nasz metabolizm. Rozrzedza również naszą krew i skutecznie obniża cholesterol.

Roślina ma również działanie odkażające. Warto po nią sięgnąć, jeśli cierpimy na bóle reumatyczne. 

To także prawdziwa bomba witaminowa! Chrzan ma na przykład więcej witaminy C niż cytryna czy pomarańcza. Jest bogaty też m.in. w witaminę A, E oraz witaminy z grupy B. 

Chrzan zawiera także liczne minerały - m.in. magnez, żelazo, jod, cynk, chlor, siarkę, sód, mangan, potas, fosfor i wapń. 

Warto przy tym dodać, że chrzan jest niskokaloryczny -  w 100 gramach warzywa znajduje się około 48 kalorii. 

Opracowanie: