Jeden pączek to około 300 kalorii, ale raz w roku można sobie pozwolić na małe szaleństwo - uspokaja dietetyk Beata Nowak. Jednak są osoby, które powinny zdecydowanie ograniczyć jedzenie pączków w tłusty czwartek.

zdj. ilustracyjne /Pixabay

To, na ile pączków możemy sobie dzisiaj pozwolić zależy od naszego stanu zdrowia. Jeśli nic nam nie dolega, możemy zjeść maksymalnie 3.

Do jednego pączka powinny ograniczyć się osoby z cukrzycą, przewlekłym zapaleniem wątroby, z chorą trzustką, czy objawami refluksu - przestrzega Beata Nowak - dietetyk ze Szpitala św. Ludwika w Krakowie.

Nie na pusty żołądek!

Nasza ekspertka podkreśla, że nie można zaczynać dnia od słodkości.

Pączka jedzmy na deser. Proponuję jeden po śniadaniu, drugi po obiedzie i trzeci po kolacji - sugeruje dietetyk.

Jeżeli przesadzimy z pączkami grozi nam m.in. niestrawność. Wtedy najlepiej wypić wodę lub zaparzyć herbatkę ziołową.

Jak spalić jednego pączka?

Typowy pączek z lukrem i dżemem waży około 70 g i dostarcza około 300 kcal. Trudno się w nim doszukać wartości odżywczych.

Kaloryczność pączka zależy od sposobu smażenia. Najlepiej, jeśli jest smażony krótko i w wysokiej temperaturze, ponieważ wtedy nie nasiąka tłuszczem. Można też go upiec w piekarniku.

Jeśli chcemy pozbyć się kalorii po obżarstwie pączkami, nigdy nie zaczynajmy od intensywnego wysiłku fizycznego. Na początku warto pomyśleć o spacerze.