Wyrzeźbiony, płaski brzuch to marzenie wielu kobiet i mężczyzn. Jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha, by uzyskać najlepsze efekty? Radzi dr Andrzej Grzelak fizjolog wysiłku fizycznego i sportu, trener, instruktor fitness, specjalista treningu zdrowotnego.

zdj. ilustracyjne /Pixabay

Pozycja wyjściowa

Połóż się tyłem na macie lub dywanie. Nogi ugnij w stawach kolanowych, stopy wesprzyj całą powierzchnią na podłożu. Ramiona zegnij w stawach łokciowych, dłonie oprzyj na klatce piersiowej.

Przebieg ćwiczenia

Napinając mięśnie brzucha, unieś powoli tułów, zatrzymując ruch, zanim górna część odcinka lędźwiowego oderwie się od podłoża, a następnie powoli powróć do pozycji wyjściowej, nie dotykając jednak głową podłoża.


Uwagi:

  • Podczas unoszenia tułowia wykonuj wydech, opuszczając tułów - wdech. Unikaj wstrzymywania oddechu.
  • Ćwiczenie wykonuj powoli i płynnie, unikając szarpania i zrywów.
  • Cały czas utrzymuj napięcie mięśni brzucha.


Ćwiczenie angażuje mięśnie brzucha, a szczególnie ich górną cześć.

Źródło: Medycyna Praktyczna