"Pieniądze jednak leżą na ulicy" - mówi w rozmowie z RMF FM Grzegorz Kiszluk, założyciel Briefu, najstarszego magazynu w Polsce poświęconego komunikacji marketingowej. Magazyn od wielu lat prezentuje najlepsze przykłady polskiej przedsiębiorczości. Właśnie wystartowała kolejna edycja konkursu na najbardziej kreatywne biznesy w Polsce.

Kreatywni w biznesie

Wśród laureatów ostatnich 12 edycji konkursu są zarówno ludzie biznesu np. dr Irena Eris, ale także kreatorzy najbardziej znanych akcji społecznych, jak choćby Jurek Owsiak, twórca WOŚP. Organizatorom konkursu zależy jednak najbardziej na pokazaniu twórców nietypowych i bardzo pomysłowych biznesów, jak choćby Martyna Zastawna, jak sama siebie nazywała "dziewczyna od butów", która zaczęła dekorować stare buty, stworzyła i rozwinęła na bazie tego pomysłu firmę  "woshwosh" i została zauważona nawet przez Departament Stanu USA jako jedna z 17- najbardziej kreatywnych i obiecujących młodych kobiet. 

Laureatami nie są tylko młodzi ludzie. Jest też pewien młynarz spod Mławy, człowiek po "50", który zbankrutował i zaczął produkować naczynia z otrębów. Jego produkty stały się hitem eksportowym do Niemiec. 

W sumie zostało już nagrodzonych ponad 700 polskich przedsiębiorców. Wśród nich znaleźli się między innymi tak znane osoby i marki jak Estimote - pionierzy w zastosowaniu bikonów (małych nadajników wykorzystujących technologię Bluetooth), CD Projekt - autorzy Wiedźmina, jednej z najbardziej popularnych gier na świecie, Platige Image - notowany na GPW artystyczny konglomerat, tworzący silne wizualnie i zaawansowane technologicznie produkcje, Michał Sadowski, założyciel Brand24 - najbardziej znanego polskiego startupu wyrastającego na światowego lidera w swojej branży, Stefan Batory, założyciel iTaxi i Booksy, Barbara Sołtysińska, twórczyni indaHash, firmy z branży marketingu internetowego, i wielu innych.

Konkurs

Celem konkursu jest wyłonienie najbardziej kreatywnych ludzi i projektów biznesowych w Polsce. Podstawowym kryterium wyboru laureatów nie są obroty firmy, wielkość firmy czy liczba zatrudnionych, ale to coś, ten pomysł, ten błysk - mówi Grzegorz Kiszluk. 

Autorów tych najbardziej inspirujących biznesów będzie wybierać kilkunastoosobowa Kapituła Konkursu złożona z przedstawicieli mediów, marketingu, specjalistów od wizerunku i producentów filmowych. 

Zbieranie zgłoszeń na stronie konkursu będzie trwać do 18 maja, pod koniec maja laureatów wyłoni Kapituła, zaś Gala Finałowa i wręczenie nagród odbędzie 11 czerwca w Warszawie. 

O historii i celach konkursu 50 Kreatywnych mówi Grzegorz Kiszluk:

Grupa RMF jest partnerem medialnych 13.edycji Konkursu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzie w Biznesie.

Więcej na stronie Konkursu.