Bez wątpienia piękna skóra zaczyna się na talerzu - to dieta powinna być najważniejszym sposobem na jej pielęgnację. Zatem, zanim uzupełnimy rytuał piękna o liczne kosmetyki, zadbajmy najpierw o to, aby składników odżywczych nie zabrakło w codziennym menu.

zdj. ilustracyjne /Pixabay

Według Mandi Nyambi, eksperta w dziedzinie urody i pielęgnacji, właściwe odżywianie nie tylko upiększa, ale również pozwala uporać się z różnymi dolegliwościami skórnymi.

W pierwszej kolejności ekspertka zaleca ograniczenie spożycia cukru i skoncentrowanie się na produktach bogatych w składniki odżywcze i zdrowe tłuszcze. Zapewnia, że jedzenie to najlepszy kosmetyk. Swój pielęgnacyjny alfabet Nyambi zaczyna od witaminy A

Spożywanie pokarmów bogatych w witaminę A doskonale chroni młodzieńczy wygląd skóry, a także przyspiesza jej regenerację. Oprócz korzystnego wpływu na skórę, jej konsumpcja jest również ważna dla wzroku i układu odpornościowego. Warto zatem sięgać po ryby, jajka, produkty mleczne, szpinak, marchew, słodkie ziemniaki - wyjaśnia ekspert.

Sięgając po drób, jajka, owoce morza dostarczymy w naszej diecie witaminy B12, która jest istotna dla naszego układu nerwowego, a skórze pomaga zachować elastyczność.

Witamina C, w ostatnim czasie stała się prawdziwą gwiazdą wśród produktów do pielęgnacji skóry: Będąc jedną z najbardziej znanych witamin, witamina C nie wymaga przedstawiania. Ten bardzo dobrze znany przeciwutleniacz, odgrywa ważną rolę w produkcji kolagenu - wyjaśnia ekspert. Warto jej szukać w owocach, szczególnie pomarańczach, bogatym źródłem są również truskawki, jagody, a także szpinak, papryka, pomidory i brukselka.

Migdały, nasiona słonecznika, łosoś, awokado i pstrąg - to produkty, które stanowią eliksir młodości naszej skóry. Bowiem są źródłem witaminy E, która pomaga zachować jej elastyczność i oferuje szereg korzyści pielęgnacyjnych.

Choć jest mniej popularna od witamin C, D czy E, witamina K również ma swój udział w zachowaniu zdrowia i młodzieńczego wyglądu skóry. 

Witamina K odgrywa ważną rolę w procesie gojenia się ran. Dlatego pomaga zmniejszyć blizny, ale również cienie i pajączki. Jej bogatym źródłem jest jarmuż czy jagody - podkreśla Mandi Nyambi.

Ekspertka wskazuje również, że w alfabecie pięknej skóry nie można pominąć cynku. Wyjaśnia, że jego niedobór może być przyczyną powstawania trądziku. Zatem warto sięgnąć w tym wypadku po mięso, owoce morza, nabiał, kiełki pszenicy, osoby na diecie wegańskiej mogą go suplementować.

Ostatnie, ale nie mniej istotne są kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6. Solidna porcja orzechów włoskich, tłustych ryb, awokado będzie dietetycznym sprzymierzeńcem skóry.