Wiosna to dobry pretekst, żeby wrócić do wzmożonej aktywności fizycznej. W tym tygodniu w cyklu Twoje Zdrowie w Faktach RMF FM rozmawiamy o tym, jak zadbać o formę na wiosnę. Gościem interaktywnego wywiadu by ortopeda, dr Jan Paradowski.

zdj. ilustracyjne /Pixabay

Jak zadbać wiosną o formę? Rozmowa z ortopedą Janem Paradowskim

Badania naukowców potwierdzają, że aktywność fizyczna i ruch mają ogromny wpływ na naszą efektywność. Nadejście wiosny, to doskonała okazja do rozpoczęcia działania. Aktywność na świeżym powietrzu pozytywnie wpływa nie tylko na sylwetkę, ale również na samopoczucie oraz zdrowie każdego człowieka. Dlatego właśnie bardzo ważne jest, aby planować swój czas tak, by aktywne spędzanie czasu znajdowało się w naszym planie dnia. Dzięki temu możemy zwiększyć swoją wydajność. 

Aktywność fizyczna jest niezbędna do prowadzenia zdrowego stylu życia. Regularne ćwiczenia, spacer bądź inna forma ruchu wpływają korzystnie na poprawę naszej kondycji i przede wszystkim polepszają nastrój. Amatorów sportów przybywa zwłaszcza na wiosnę, kiedy po zimowej przerwie chcą zrzucić dodatkowe kilogramy i nacieszyć się słońcem. Jeżeli przespaliście okres jesienno-zimowy i dopiero z przyjściem wiosny chcecie wrócić do aktywności, uważajcie, żeby nie skończyło się to kontuzją. Właśnie teraz do fizjoterapeutów zgłasza się wiele osób ze skręceniami, nadciągnięciami i złamaniami.