Od wtorku rano do czwartkowego popołudnia, do jednego pasa zostanie zwężona każda z jezdni drogi krajowej numer 7 w Głogoczowie koło Krakowa. Utrudnienia są związane z budową kładki dla pieszych.

REKLAMA
Budowa kładki na zakopiance

Od wtorku (18 czerwca) od godz. 8.30 do czwartku (20 czerwca) do godz. 15.30, będzie obowiązywało zwężenie DK7. Podobne utrudnienia będą też w przyszłym tygodniu, również od wtorku do czwartku. Będziemy podwieszać deskowanie na konstrukcji kładki - poinformował Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Sześć metrów nad ziemią

Kładka nad zakopianką zastąpi dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Powstaje ona na trzech podporach - dwie są po obu stronach zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 33,5 m długości i będzie zlokalizowana sześć metrów nad drogą. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.

Budowa kładki / GDDKiA Kraków / GDDKiA
Budowy kładki dla pieszych / GDDKiA Kraków / GDDKiA
Budowy kładki dla pieszych / GDDKiA Kraków / GDDKiA
Budowy kładki dla pieszych / GDDKiA Kraków / GDDKiA
Budowy kładki dla pieszych / GDDKiA Kraków / GDDKiA

Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Zdaniem GDDKiA nowa kładka zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo.

Dla bezpieczeństwa pieszych

Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku inwestycji, które realizuje GDDKiA dla pieszych przechodzących przez zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy tej drogi (obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą, w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska, przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie).

Inwestycje na zakopiance


Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstanie kolejna kładka, w Mogilanach. Prace już trwają. Wkrótce zacznie się budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach - częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył pieszym. Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt powstaje w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły powinny być gotowe do końca 2025 roku.