Uczucie głodu to coś, co przeraża osoby pragnące się odchudzać. Uczucie to najczęściej wywoływane jest poprzez zmniejszoną ilość glukozy w surowicy krwi i tkankach, czyli tzw. hipoglikemię. Są jednak substancje, które skutecznie pomogą poskromić wilczy apetyt.

Hipoglikemię często miewa się, gdy dieta obfituje w słodkie przekąski, ponieważ po radykalnym wzroście poziomu glukozy następuje jego radykalny spadek, nawet do 50 mg%. Wtedy jesteśmy bardzo głodni. Spadki i wzrosty poziomu glukozy wywołane są wahaniami ilości insuliny wytwarzanej przez trzustkę. 

Okazuje się, że na metabolizm insuliny wpływa chrom. Jest on pierwiastkiem śladowym, który może przyczynić się do regulacji poziomu glukozy w surowicy krwi, a także zredukować masę ciała. 

Drugą substancją, która może zmniejszyć uczucie głodu jest chitosan. Oczywiście nie zastąpi to wyłączenia z diety produktów zawierających cukry proste. Ich odstawienie jest warunkiem opanowania głodu, a przez to redukcji masy ciała. Spożywanie węglowodanów złożonych obecnych np. w pieczywie z pełnego przemiału jest preferowane z uwagi na to, że takie węglowodany wchłaniają się wolniej. 

Jako że nasza dieta często jest pozbawiona właściwej ilości błonnika warto go uzupełnić. Mogą do tego służyć normalne produkty spożywcze np. otręby owsiane lub suplementy diety zawierające błonniki różnego rodzaju. Ja osobiście stosuję preparat, który zawiera błonniki z nasion owsa i babki jajowatej, wzbogacony w szczepy bakterii probiotycznych. Zalecam najczęściej jedną łyżeczkę błonnika dziennie rozpuszczoną w wodzie. Pamiętać należy, aby tak przygotowany napój wypić od razu po zamieszaniu. Błonnik niezwykle szybko pęcznieje. Spożycie takiego napoju bezpośrednio przed jedzeniem lub w jego trakcie sprawi, że szybciej osiągnięte zostanie uczucie sytości.