Flotę wrocławskiego MPK zasilił pierwszy autobus elektryczny Mercedes-Benz e-Citaro G. Będzie on kursować na linii K. Za ponad 50 mln zł zakupiono 13 takich pojazdów.
Miejski przewoźnik podpisał w marcu ubiegłego roku umowę z firmą EvoBus Polska na zakup łącznie 13 autobusów elektrycznych. Pierwszy z nich właśnie trafił do Wrocławia, kolejne pojawią się w naszym mieście do końca tego roku - podało w komunikacie prasowym MPK Wrocław.
Autobusy elektryczne to kolejny krok na drodze do budowy nowoczesnej, niskoemisyjnej i dostępnej komunikacji publicznej. Zależy nam na komforcie i bezpieczeństwie naszych pasażerów, ale chcemy również dbać o środowisko - podkreśla Witold Woźny, prezes MPK Wrocław.
Bardzo cieszymy się, że na wrocławskie ulice już wkrótce wyjedzie pierwszy "elektryk". Razem z pozostałymi 12 autobusami elektrycznymi będzie obsługiwał linię K, dzięki czemu linia ta stanie się pierwszą we Wrocławiu bezemisyjną, prawdziwie zieloną linią autobusową - podkreśla.
Miejsca do ładowania
Zakup autobusów elektrycznych wymagał dostosowania infrastruktury. Na pętli przy ul. Kamieńskiego powstał punkt szybkiego ładowania, a na zajezdni przy ul. Obornickiej powstała służąca ładowaniu pojazdów bramownica - poinformował miejski przewoźnik.
Autobusy elektryczne, które wyjadą na ulice Wrocławia wyposażone są w najnowocześniejszą technologię w zakresie baterii, które mają bardzo duży zasięg, ale jednocześnie umożliwiają dodatkowe ładowanie. Sprawia to, że z jednej strony mamy pojazd, który jest w stanie pokonać długie dystanse, a z drugiej strony nie jest konieczna duża inwestycja w infrastrukturę ładowania - tłumaczy Artur Konarski, prezes Daimler Buses Polska.
Pojazdy te są też lżejsze, co za tym idzie ich nacisk na ulice jest mniejszy. Zainstalowane są w nich także specjalne systemy wspomagające pracę kierowcy - dodaje.
Zasilany energią elektryczną przegubowy Mercedes eCitaro G jest niskopodłogowy. Może przewieźć 41 pasażerów na miejscach siedzących i 75 na stojąco.