Ruszył remont kilku odcinków linii kolejowej Wrocław - Międzylesie w województwie dolnośląskim. Modernizacja sprawi, że przejazd pociągów na tym odcinku skrócie się o 15 minut. Inwestycja, która jest realizowana ze środków KPO, będzie kosztować 117 mln zł.

REKLAMA
Podbijarka torowa pracująca na linii kolejowej Wrocław - Międzylesie

Prace remontowe na linii kolejowej nr 276 Wrocław - Międzylesie prowadzone są na kilku odcinkach. Modernizowane jest m.in. torowisko między Strzelinem a Międzylesiem, co w efekcie pozwoli rozwijać pociągom na wybranych odcinkach prędkość do 120 km/h.

Przewidziane są roboty na 17 wiaduktach w Białym Kościele, Ziębicach, Raczycach, Kłodzku i Długopolu Górnym. Prace obejmą też 5 mostów m.in. w Nieszkowie i Białym Kościele. Poprawione będą również warunki przejazdu przez tunel w Długopolu- Zdroju - przekazała w środę PAP Marta Pabiańska z biura prasowego PKP PLK.

Prace torowe w okolicy stacji Kamieniec Ząbkowicki

Modernizowany jest też jeden z dwóch torów pomiędzy Smardzowem Wrocławskim a Strzelinem. Na tym odcinku remontu doczekają się też mosty w Żórawinie, Jeleninie i Szczawinie oraz wiadukt w Ludowie Śląskim. Na stacji Kamieniec Ząbkowicki remontowany jest zaś wiadukt nad ul. Kolejową.

W ramach remontu wymieniane są też urządzenia sterowania ruchem, a na skrzyżowaniach z drogami remontowana jest nawierzchnia. Łącznie prace remontowe obejmą 64 skrzyżowania kolejowo-drogowe.

Pociąg do Międzylesia i dalej do Czech na stacji kolejowej Ziębice

Na trasie Wrocław - Międzylesie kursuje ponad 45 pociągów pasażerskich na dobę. Linia jest wykorzystywana także do przewozu ładunków. W efekcie prowadzonych remontów przejazd pociągów na tym odcinku skróci się o 15 minut; zwiększona zostanie tez przepustowość tej linii.

Inwestycja realizowana jest ze środków Krajowego Planu Odbudowy. Jej całkowity koszt to ponad 117 mln zł.