Ryanair planuje otworzyć w Warszawie centrum obsługi klienta. Według przewoźnika inwestycja przełoży się na 200 miejsc pracy do końca rok. Rekrutacja nowych pracowników już ruszyła - poinformowali w środę przedstawiciele Ryanair na konferencji prasowej.
- Ryanair planuje otworzyć w Warszawie centrum obsługi klienta.
- W nowo powstającym centrum obsługi klienta do końca roku zatrudnionych ma zostać 200 osób. Rekrutacja nowych pracowników już ruszyła.
- Przedstawiciel przewoźnika stwierdził, że Ryanair z Polski pokrywa cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Zaznaczył, że polski rynek jest dla przewoźnika "naprawdę ważny, stąd decyzja o dalszym inwestowaniu właśnie tutaj".
Przewoźnik podkreślił, że Customer Service Escalation Center, czyli centrum obsługi klienta ma wesprzeć pasażerów w sytuacjach zakłóceń lotów, np. wynikających z niekorzystnych warunków pogodowych.
"Centrum będzie odpowiedzialne za bieżące informowanie pasażerów o opóźnieniach, szybkie przekazywanie aktualizacji w czasie rzeczywistym oraz wyszukiwanie alternatywnych połączeń w przypadku anulowanych lotów" - przekazał Ryanair.
Przedstawiciele firmy dodali, że projekt ma opierać się na "zaawansowanych narzędziach cyfrowych"; w tym rozwiązaniu opartym na sztucznej inteligencji, które - w ich ocenie - "umożliwią sprawną i skuteczną komunikację z pasażerem".
Jednym z takich rozwiązań ma być chatbot, który obecnie jest udoskonalany przy pomocy firmy Amazon.
Celem ma być skrócenie czasu rozmowy z klientem do 3-4 minut.
Nowe miejsca pracy
W nowo powstającym centrum obsługi klienta w Warszawie do końca roku zatrudnionych ma zostać 200 osób.
Jak wyjaśnił Michał Kaczmarzyk, prezes linii lotniczych Buzz, które należą do Grupy Ryanair, przewoźnik planuje do września zatrudnić 100 osób, rekrutując grupy po 25 osób w każdym miesiącu.
Zatrudnieni mają zostać specjaliści obsługi klienta, IT, HR i administracji. Kaczmarzyk zwrócił uwagę, że będzie to dodatkowy zespół z dostępem do systemów przewoźnika.
Dotychczas - jak przekazał - obsługą klienta zajmowała się zewnętrzna firma, która takiego dostępu nie posiada.
Podkreślił jednocześnie, że umowa z zewnętrzną firmą zostanie zachowana, aby zapewnić krótki czas oczekiwania na kontakt z przewoźnikiem.
Zapowiedź zwiększenia floty samolotów
Przedstawiciel Ryanair zapowiedział również, że flota przewoźnika "na pewno się zwiększy", choć nie podał szczegółów.
Przekazał, że firma w Polsce ma zarejestrowane 74 samoloty, z czego 44 na stałe tu bazuje, a 30 jest rozrzucone po innych krajach.
Dodał, że Ryanair z Polski pokrywa cały region Europy Środkowo-Wschodniej. Zaznaczył, że polski rynek jest dla przewoźnika "naprawdę ważny, stąd decyzja o dalszym inwestowaniu właśnie tutaj".