Od dziś do końca roku na drodze krajowej nr 20 w Glinczu w Pomorskiem będzie obowiązywał ruch wahadłowy. Zmiany w organizacji ruchu są spowodowane budową Obwodnicy Żukowa, która jest realizowana w ramach powstającej Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej.

REKLAMA
OMT na odc. Chwaszczyno - Żukowo

Od poniedziałku od godz. 9:00 na DK20 w Glinczu wystąpią utrudnienia. Rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA Mateusz Brożyna podał, że aż do 31 grudnia będzie prowadzona tymczasowa organizacja ruchu na drodze krajowej nr 20 w Glinczu w powiecie kartuskim. Na 350-metrowym odcinku drogi zostanie wprowadzony ruch wahadłowy.

W dzień ruchem będą sterować ręcznie wyznaczone osoby, natomiast w nocy kontrolę nad ruchem przejmie sygnalizacja świetlna - podał.

W dn. 26.08.2024 r. na #DK20 w Glinczu od godz. 9 moliwe utrudnienia w zwizku z budow ronda i wymian nawierzchni w ramach prac przy obwodnicy ukowa. Na odcinku ok. 350 m bdzie obowizywa ruch wahadowy. Nowa organizacja ruchu potrwa do koca roku #OMT pic.twitter.com/zkiI29dUn8

GDDKiA_GdanskAugust 23, 2024

Prace są związane z budową ronda i wymianą nawierzchni w ramach powstającej Obwodnicy Żukowa, wchodzącą w skład projektu budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT), która w przyszłości umożliwi sprawny przejazd od autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 na zachód i północ województwa pomorskiego.

Drogowcy zapewniają, że przywróci też możliwość prowadzenia dalekobieżnego tranzytu trasą S6 wzdłuż wybrzeża Bałtyku, w kierunku Lęborka, Słupska, Koszalina i Szczecina. Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20. Odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz odciąży istniejącą Obwodnicę Trójmiasta.

GDDKiA pod koniec ub.r. podało, że nową dwujezdniową drogą ekspresową o długości ok. 32 km, a także ponad 6-kilometrową obwodnicą Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20 kierowcy pojadą w 2025 roku.Realizacja OMT została podzielona na dwa zadania: Chwaszczyno - Żukowo (OMT 1) i Żukowo - Gdańsk Południe (OMT 2). Pierwszy odcinek realizuje spółka Budimex. Jego koszt wynosi 716 mln złotych. Z kolei drugi odcinek jest realizowany za 777 mln zł przez Konsorcjum Mirbud/Kobylarnia.