Jest komplet dokumentów pozwalających na rozbudowę autostrady A2 z Łodzi do Warszawy - poinformowano na piątkowej konferencji prasowej. GDDKiA zapowiada rozpoczęcie budowy na początek 2026 roku. Przebudowa ma objąć łącznie 89 km trasy.
- Jest zielone światło dla rozbudowy A2 Łódź - Warszawa. Drogowcy mają już komplet dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia inwestycji.
- GDDKiA zapowiada rozpoczęcie budowy na początek 2026 r., planowany termin zakończenia robót to druga połowa 2028 r. Przebudowa ma objąć łącznie 89 km trasy.
- Żeby zmniejszyć utrudnienia GDDKiA chce przed rozpoczęciem przebudowy A2 zapewnić trasy alternatywne dla remontowanego odcinka
To symboliczny moment, na który czekało wielu kierowców. Jest decyzja i są konkrety, że wreszcie przystępujemy do rozbudowy autostrady o dodatkowe pasy. Tą drogą bardzo trudno się jeździ, szczególnie w godzinach szczytu, a duże natężenie stwarza także zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - podkreślił minister infrastruktury Dariusz Klimczak podczas konferencji prasowej na autostradowym MOP Niesułków (Łódzkie).
Ważne dokumenty
Wojewoda łódzka Dorota Ryl podpisała dwa pozwolenia na budowę dotyczące rozbudowy autostrady A2 w województwie łódzkim i w piątek wręczyła dokumenty dyrektorowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Tym samym GDDKiA uzyskała wszystkie niezbędne dokumenty konieczne do rozpoczęcia budowy. Wcześniej podobną decyzję wydał wojewoda mazowiecki.
Ważne terminy
Jeszcze w czerwcu ma zostać ogłoszony przetarg z planowanym rozstrzygnięciem na przełomie roku, by na początku 2026 r. można było podpisać umowę ze zwycięzcą przetargu i by wykonawca mógł rozpocząć budowę.
Ta ma być podzielona na cztery odcinki realizacyjne, a planowany termin zakończenia robót to druga połowa 2028 r.
Jak poinformowała GDDKiA, przebudowa autostrady obejmie łącznie 89 km trasy i będzie polegać na rozbudowie o dodatkowy - trzeci pas ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków oraz o czwarty pas ruchu na odcinku od węzła Pruszków do węzła Konotopa.
Dodatkowe pasy powstaną z przewidzianego na ten cel szerokiego pasa zieleni wewnątrz autostrady.
Najwiksza modernizacja A2 rusza! Mamy komplet decyzji! Minister @DariuszKlimczak ogosi dzi wydanie przez - Wojewod dzkiego zgody na rozpoczcie inwestycji drogowej (ZRID) dla dwch odcinkw A2 w wojewdztwie dzkim. To oznacza, e mamy komplet decyzji dla caej... pic.twitter.com/XqO3pr36Kb
MI_GOV_PLMay 30, 2025
Prace na A2 obejmą też wymianę nawierzchni ścieralnej na całej długości trasy od Strykowa do Konotopy, likwidację punktów poboru opłat oraz wymianę nawierzchni i oświetlenia na węźle Łódź Północ, a wszystko nie tylko z zachowaniem przejezdności, ale z maksymalną możliwą przepustowością na całej długości remontowanego odcinka.
Ważne informacje dla kierowców
Żeby zmniejszyć utrudnienia GDDKiA chce przed rozpoczęciem przebudowy A2 zapewnić trasy alternatywne dla remontowanego odcinka.
W planach jest remont drogi ekspresowej S8 na odcinku od Studzianek do Piotrkowa, co pozwoli objechać A2 korzystając z trasy Warszawa - Katowice, a oddanie do użytku odcinków trasy S7 w okolicach Płońska da kierowcom jadącym od strony Gdańska alternatywę dla trasy A1 - A2 i ominięcia remontowanego odcinka autostrady.
Odcinek A2 między Łodzią i Warszawą jest jednym z najbardziej obciążonych odcinków dróg w kraju.
Na poszczególnych odcinkach w zależności od lokalizacji miejsca i pory trasą przemieszcza się od 50 do 100 tys. pojazdów na dobę.