Czy wiesz, że już aż 60% firm w Polsce prowadzi działania content marketingowe? Jeżeli Twoja jest jedną z nich, może Ci się wydawać, że masz to, czego potrzebujesz, aby pokonać konkurencję. Jak jednak wygląda Twoja komunikacja? Prowadzisz bloga na własną rękę? Nie wiesz, co zrobić, żeby rzeczywiście przyciągnąć ruch na stronę? Pomóc może dobra agencja content marketingowa. Czyli jaka? Podpowiadamy, jak ją wybrać.
Content marketing - co to jest?
Zacznijmy od najważniejszego - czym w ogóle jest content marketing? Chodzi tutaj o marketing treści, a zatem o komunikowanie się z klientami głównie za pomocą treści pisanej. W grę mogą wchodzić zarówno blog firmowy czy artykuły sponsorowane na platformach branżowych, jak i materiały video, podcasty czy infografiki.
Zazwyczaj content marketing wiąże się z dłuższymi, bardziej merytorycznymi i "treściwymi" formami komunikacji. Takimi, które pozwalają edukować klienta i krok po kroku prowadzić w dół lejka marketingowego - wyjaśnia specjalista ds. content marketingu z Agencji ECHO. Co istotne, treści muszą być angażujące, a zarazem rzetelne. Nie ma w nich miejsca na nachalnie sprzedażowe komunikaty. Powinny być też publikowane regularnie - podpowiada.
Lista wyzwań i wymagań odnoszących się do dobrego contentu (takiego, który sprzedaje) jest bardzo długa. Dlatego przedsiębiorcy może być trudno samodzielnie sprostać wszystkim wyzwaniom - tak pod kątem czasu, jak i umiejętności. I wcale nie chodzi tylko o "brak dobrego pióra". Dlatego ci, którym rzeczywiście zależy na tym, aby marketing treści miał przełożenie na sprzedaż, a nie tylko na "zapchanie strony", podejmują współpracę ze sprawdzonymi agencjami content marketingowymi.
Dobra agencja content marketingowa, czyli jaka?
Agencja content marketingowa to partner, którego specjalnością jest właśnie ten obszar działań w Internecie. Jej zadaniem będzie tworzenie oraz dystrybucja treści, które pozwalają komunikować się z klientem na każdym etapie lejka zakupowego - tak, aby "pchać" go w stronę finalizacji transakcji.
Taki partner powinien zapewnić Ci kompleksowe wsparcie, czyli znacznie więcej niż samo napisanie tekstów na bloga. Oczekuj od niego m.in.:
- szerszego spojrzenia na strategię marketingową Twojej marki - tak aby połączyć działania z obszaru content marketingu np. z kampaniami ads czy komunikacją w social mediach w spójną całość;
- dobrania odpowiednich formatów treści - zarówno do specyfiki branży, jak i do punktów styku z odbiorcą;
- opracowania planu treści i jej publikacji - aby powstał harmonogram gwarantujący regularną komunikację z odbiorcami;
- wsparcia przy publikowaniu materiałów - czy to na Twoim blogu firmowym, czy w innych wspólnie dobranych miejscach;
- monitorowania wyników, które przynosi publikacja przygotowanych treści - powinny być one mierzone np. w liczbie odwiedzin na stronie, większej liczbie kliknięć w zakładki ofertowe po przeczytaniu danego materiału czy we wzroście zapytań ofertowych oraz zamówień. /Materiały prasowe
Dobra agencja content marketing przedstawi Ci przejrzyste raporty obrazujące efekty współpracy. Mierzone w zapytaniach ofertowych, a nie zawiłych parametrach.
Podejmij współpracę z partnerem, który zapewni Ci wszystkie te elementy. A co jeszcze powinno Cię przekonać do współpracy? Dobra agencja content marketingowa:
- zapewnia sprawną komunikację bez opóźnień;
- jest otwarta na indywidualne warunki współpracy i chętna do wyjścia poza "sztywne ramki" pakietów usług;
- nie oferuje spektakularnych efektów "na wczoraj" - content marketing to działania długofalowe, które muszą się "rozkręcić" aby przyniosły rezultaty;
- zapewnia transparentne warunki współpracy.
Dobrym pomysłem może być też wybranie partnera, który zajmuje się pełnym zakresem usług SEM, także tych związanych z pozycjonowaniem, reklamą ads czy UX. Połączenie tych elementów w ramach jednej strategii może dać efekt synergii. Ostateczna decyzja należy jednak do Ciebie.