Z odchudzaniem nie ma co zwlekać aż do wiosny. „Gdy zaczniemy się teraz odchudzać - możliwe, że w święta będziemy się bardziej pilnować i nie przytyjemy” - zauważa dr Anna Majka specjalista w zakresie leczenia nadwagi i otyłości. Gość naszego cyklu „Twoje Zdrowie w Faktach RMF FM” w rozmowie z Ewą Kwaśny był pytany m.in. o idealną dietę oraz rady co zrobić, by nie groził nam efekt jojo?

Anna Majka /Monika Kamińska (RMF FM) /

Odchudzając się, dobrze jest orientować się ile kalorii ma dana porcja posiłku. Wówczas będziemy mogli zastąpić go czymś innym. Niestety często jest tak, że pacjent rezygnuje z posiłku, który ma 200 kalorii, a w to miejsce przyjmuje porcję, która ma 600-800 kalorii - mówi dr Anna Majka.

Nasza ekspertka zwraca też uwagę na najczęstsze błędy, które popełniamy przy odchudzaniu. Na przykład, w tygodniu jemy mniej, za to w weekend przesadzamy z jedzeniem. Po za tym zamieniamy słodycze na owoce, które też bywają bardzo kaloryczne.  

Czym różni się zimowe odchudzanie od wiosennego? Ile posiłków należy jeść w ciągu dnia? Posłuchaj całej rozmowy z naszym ekspertem!

Rozmowa Ewy Kwaśny z dietetyk dr Anną Majką

Anna Majka, dietetyk