Już 300 tys. zgłoszeń na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta

Poniedziałek, 5 lutego 2018 (09:15)

Od powstania urzędu (maj 2009) do końca stycznia 2018 r. do Rzecznika Praw Pacjenta trafiło 300 tys. sygnałów przekazanych za pośrednictwem bezpłatnej infolinii. Działa ona od poniedziałku do piątku w godz. 8-20. Jej numer to 800 190 590.

"Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta umożliwia pacjentowi szybki kontakt z pracownikiem Biura, który przyjmuje zgłoszenia i udziela wyczerpujących informacji o prawach pacjenta oraz przysługujących w danej sytuacji środkach prawnych. W uzasadnionych przypadkach ta forma kontaktu daje także Rzecznikowi Praw Pacjenta możliwość podjęcia pilnej interwencji bądź wszczęcie postępowania wyjaśniającego" - czytamy na stronie RPP. "Większość rozmów telefonicznych stanowią praktyczne porady dotyczące działań, które należy podjąć w określonej sytuacji, w tym sugerowane rozwiązanie w sytuacjach trudnych" - podano w komunikacie.

Z Biurem można skontaktować się za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na stronie www.rpp.gov.pl lub poczty elektronicznej pod adresem kancelaria@rpp.gov.pl. Dokument można złożyć również za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie ePUAP lub przesłać na adres Biura.

Rzecznik Praw Pacjenta w najbliższym czasie planuje uruchomienie eksperckich porad za pośrednictwem infolinii, gdzie pacjenci będą mogli zasięgnąć informacji od osób, które specjalizują się w wybranych dziedzinach zdrowia.


(mn)

Artykuł pochodzi z kategorii: Aktualności