W tym tygodniu w cyklu „Twoje Zdrowie w Faktach RMF FM” radziliśmy, jak pozbyć się zbędnych kilogramów przed sylwestrem. „Sposób odchudzania każdy musi dostosować pod siebie. Dieta powinna być wstępem na przyszłość do utrzymywania wagi ciała, więc styl żywienia, na który się zdecydujemy musi być dla nas najbardziej komfortowy.” – radzi dr Anna Majka specjalista w zakresie leczenia nadwagi i otyłości.

Zdjęcie ilustracyjne /Pexels photo /

Nie zapominajmy o regularnych posiłkach w ciągu dnia. Czas ostatniego posiłku powinniśmy dostosować do pory kiedy kładziemy się łóżka. Jeżeli ktoś idzie spać np. między 21-22, to kolację należy zjeść około 20-21. Jeżeli zachowamy dłuższe odstępy może dojść do spadku poziomu cukru we krwi, będziemy głodni i możemy mieć problemy z zaśnięciem. Głód mógłby nas też wybudzić w środku nocy. - tłumaczy dietetyk dr Anna Majka.

Inne pytania, na jakie odpowiedziała nasza ekspert:

Czy warto wzbogacać dietę suplementami?
Czy stosując dietę powinniśmy przestać pić soki owocowe?
Czy dorośli powinni ograniczać spożywanie produktów mlecznych?

Cały wideoczat jest dostępny tutaj: