Maj rozpieszcza wspaniałą pogodą, weekendami z grillem i pewnie wiele osób zastanawia się jak szybko powrócić do formy przed wakacyjnymi wyjazdami. Brakuje ci czasu na zapisanie się na siłownie, czy kurs fitness? Przeczytaj nasz poradnik.

zdj. ilustracyjne /Pixabay

Czasu do lata zostało coraz mniej. Wiadomo, na plaży każdy będzie chciał wyglądać jak najlepiej. Jak najszybciej spalić kilogramy?

- Trenujmy minimum 30 minut 3 razy w tygodniu

- Ćwiczenia, które najbardziej efektywnie pomogą nam pozbyć się zbędnych kilogramów, to takie które przyspieszają oddech i tętno (np. szybka jazda na rowerze, jogging, pływanie, energiczny taniec)

- Trening rozpoczynajmy i kończmy rozciąganiem wszystkich partii mięśni

- Ćwiczmy zwłaszcza na zewnątrz i trenujmy całymi rodzinami - to znakomita motywacja!

Jak powinien wyglądać nasz jadłospis?

- Zrezygnujmy ze słodyczy

 - Zrezygnujmy z wszelkich słodkich napojów na rzecz wody mineralnej

 - Unikajmy jedzenia typu fast food i wysoko przetworzonych produktów tj. przekąski, czy gotowe potrawy 

 - Każdy posiłek powinien zawierać jakąś porcję warzyw, np. dwa pomidory, garść winogron lub szklankę tartej marchewki

 - Nasze menu w połowie powinno się składać z warzyw, w jednej czwartej z produktów zbożowych (np. kasze, pełnoziarnisty makaron) oraz produktu białkowego (np. chude mięso), a także ryb

 - Raz w tygodniu jadłospis urozmaićmy o nasiona roślin strączkowych (np. fasola, soczewica, soja, groch)

 - Ziemniaki nie są złe pod warunkiem, że nie okraszamy ich skwarkami, czy tłustym sosem

(mc)