Dni są coraz krótsze. Gdy wracamy z pracy, czy ze szkoły jest już ciemno. Na zewnątrz jest zimno i pochmurno. Więcej czasu spędzamy w pomieszczeniach. Tęsknimy za słońcem. Jesienią często spada nasz poziom serotoniny w mózgu i przez to nie mamy na nic ochoty, stajemy się senni i apatyczni. Jak to zmienić?

zdjęcie ilustracyjne /pixabay.com /

Zamiast liczyć miesiące kiedy znów zaczniemy grzać się w słońcu, sprawdź co możesz zrobić, by skutecznie poprawić sobie nastrój jesienią:

1.     Ruch. Podczas aktywności fizycznej wytwarzają się endorfiny zwane hormonami szczęścia. Nie musisz koniecznie zapisywać się na siłownie czy na kurs fitness - wystarczy codzienny krótki spacer.

2.     Dieta. Jedz dużo owoców, warzyw i ryb, które są także źródłem witaminy D niezbędnej naszemu organizmowi, gdy brakuje słońca. Nie zapominaj o obwitym śniadaniu, które zapewni ci energię do działania.

3.     Małe przyjemności. Poświęć więcej czasu na czytanie książek, czy słuchanie ulubionej muzyki. Umawiaj się z przyjaciółmi do kina , teatru czy na zakupy. Stwórz sobie domowe SPA.

4.     Wysypiaj się. Brak dostatecznej ilości snu wpływa na pojawienie się zaburzeń nastroju i problemów z koncentracją.

5.     Postaw na kolor. Możesz to zrobić za pomocą garderoby czy dekoracji wnętrz. Najbardziej ożywią Cię takie kolory jak czerwony, żółty i pomarańczowy.

6.     Unikaj samotności. Nie odmawiaj zaproszeń na imprezy towarzyskie. Gdy tylko pojawiają się czarne myśli, dużo rozmawiaj i żartuj ze znajomymi.

7.     Jesienna melancholia nie jest zła. Pozwala nam na zatrzymanie się i zwolnienie tempa. Taki stan sprawia, że jesteśmy bardziej twórczy. Niektórzy twierdzą, że właśnie wtedy powstają najpiękniejsze wiersze czy utwory muzyczne.

(mc)